reklama

Veľmi, veľmi málo o rytieroch okrúhleho stola

Pamätám si ako som si raz doniesol domov legendu o kráľovi Artušovi. Okrem pôvabov takej tej keltskej kultúry som našiel symboliku okrúhleho stola. Ono na tej legende je čosi zvláštne, fúka tam jarný vánok a počuť šepot stromov. A pomedzi to rinčia meče a počuť dych rytierov. Rytieri okrúhleho stola. Všetci tam sedia, popíjajú čaše, hodujú, ale takisto sa aj trápia nad starosťami svojho života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (72)

Myslím si, že mnoho mladých chlapcov sa túži stať rytiermi. Ale ešte viac ich túži sedieť pri okrúhlom stole. Symbol vzájomného priateľstva, to, že všetci sedia okolo jedného stola a sú si všetci rovní ma očaril. Myslím si, že čítať artušovské legendy je niečo ako povinná literatúra v období formovania. Čo to je vlastne to rytierstvo a okrúhly stôl?

Ono to má súvis aj s rozprávkami. Zo začiatku, mladí šarvanci, sporo odetí s opásaným palošom a koňom, ktorý sa im smial chceli vlastniť svet. Ja sa netajím tomu, že keď som bol mladý, chcel som zachrániť princezné a rozsekať všetky monštrá, ktoré jej kazia cestu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslím, že až keď som spoznal tých svojich rytierov okolo okrúhleho stola, zmenil sa mi zmysel toho slova. Nie, nikdy som sa nepasoval do role Artuša, Percivala, Lancelota, Gwaina a ja neviem kto tam ešte sedel. Ale vtedy som si uvedomil tú najkrajšiu vlastnosť takého rytierskeho rozumu, spojiť si meče a bojovať spoločne.

Toľko ja a čo Vy a vaši rytieri?

Venujem svojim rytierom okolo okrúhleho stola.

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu