reklama

Dievčatko so zápalkami

Predstavme si! Cestujeme vlakom a zacítime vôňu pokoseného sena. Alebo sa túlame v noci a hľadáme studničku niekde v lese. Prichádza chuť túlania sa. Začína leto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Začiatkom leta sa zo mňa stane čavargoš a čavargujem po svete. Cítim túlanie, vôňu lúk a lesov. Šumenie potokov a tichý šepot víl. Najradšej by som uchmatol pivnicu plnú jedla do ruksaku a nechal sa túlať lesom.

Čo by to bolo túlať sa bez knihy? Zatúlajme sa s nejakou rozprávkovou postavou! Prezradíte mi, kto vám prišiel na myseľ? Mne dievčatko so zápalkami.

Kto by si nepamätal na Dievčatko so zápalkami? Áno, ono je to veľmi kruté a smutné. Dokonca sa to ani neodohráva v lese. Ale predsa len, ju by som si na túlanie vzal. Mám chuť ochraňovať, zohrievať, rozosmievať a predvádzať sa. Dievčatká (hlavne so zápalkami) by si to zaslúžili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keby sme sa stretli s Dievčatkom niekde v lese, nemala by so sebou nič, iba zapálky. Usmial by som sa na tie jej kučeravé vlasy. Voňala by lesom a bylinkami. Usmievala by sa ako víla a kráčali by sme hlbšie do lesa. Ponúkol by som ju dobrotami od mamy a tvarohovým koláčom od suseda. (Akosi som mu zabudol povedať, že som ho pažravo uchmatol.) Dal by som jej aj bazový sirup a tú najkyslejšiu lízanku.

Večer by som ju obliekol do svetra a pri ohni jej rozprával rozprávku na dobrú noc. Znenie si ale nepýtajte, sám ho neviem. Najkrajšie rozprávky sa rozprávajú dievčatám, keď si vymýšľam.

Víly by nás zakryli do púpavovej periny, škriatkovia by nám dodali lesného likéru a tú najstarostlivejšiu ochranu. Trpaslíci by mi venovali meč a oheň by nikdy nezhasol. Ani nezhasne. Dievčatko so zápalkami vie vyčariť ten najhrejivejší oheň široko ďaleko. A doodnes horí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napíšte mi s kým by ste sa chceli túlať? (Pokojne aj tu.) Neostýchajte sa ani ich dvoch.

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu