reklama

Klinger

Včera som kráčal po Prahe skoro ráno. Prechádzka rannými Holešovicami je vždy dobrodružstvom. (Hlavne okolo Crossu.)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Ako som tak kráčal po Prahe, zrazu som si spomenul na jedného amerického herca. Na toho, čo bojoval v Kórei a potom sa do tej krajiny vrátil prostredníctvom jedného seriálu. (Hoci vieme, že sa seriál natáčal v Amerike.) Mal všelijaké záujmy. Rád nosil ženské šaty a sledoval doplnky módy. Postavil si rogalo a chcel preletieť do Spojených štátov. Jamie Farr bol klasik a postava, ktorú stvárnil, milujeme všetci.

Áno, opäť píšem o niekom z Mashu. Nie je to len seriál, ktorý sa mi páčil a preto ho pozerám stále. Je to seriál, ktorý ma v istom kontexte dotváral. Aj Jamie Farr ma dotváral. Iste, neobliekam si ženské šaty. Na rozdiel od neho, nemám na to nohy. Klinger bol v istom kontexte dezertér. A možno ten najrozumnejší hrdina z celého seriálu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vždy sa mu rozžiarili oči, keď hovoril o Tolede. Vôňa štipľavých, prskajúcich párkov u Tonyho Packa. Futbalové zápasy, cesnaková rodina Klingerovcov, ujovia a tety samotného Maxa. (Polovica ľudí sedela v base a druhá polovica ovládala arabsko-libanonskú mágiu.)

Ten klub, kde chodil tancovať, musel byť úžasný. Podľa mňa po odvysielaní seriálu do toho klubu chodil celý svet. Hlavne tá časť, keď hovoril ako tancoval a pozoroval z okná klubu deti ako tam rozbíjajú okná na autách.

Tie jeho úteky boli čarovné. Vymenujem len zopár, čo mi napadlo:

  1. Prezliekal sa do ženských šiat. (Najviac mu podľa mňa sekli, kde vyzeral ako Scarlet.)

  2. Bol komunista.

  3. Postavil si rogalo a chcel odletieť do USA cez oceán.

  4. Doniesol plukovníkovi oznámenie, že musí na pohreb. Jeho dvaja bratia zomreli pri výbuchu v továrni na fúkacie harmoniky. Libanonský náboženský zvyk hovorí, že v takom prípade musí spáliť matkin rukopis.

  5. V jednej časti sa stal otcom zrejme všetkých detí personálu jednotky Mash.

  6. Stal sa toledským škrtičom. Zabíjal policajtky na motorkách.

  7. Mal ťavu, ktorej sa zdôveroval.

  8. Jeho šľachtická krv zaplesala, stal sa kráľom Cigánov. (Už vie prečo vždy, keď cíti papriku, obracia sa k Budapešti.)

  9. Jeho čierna mágia nielenže smrdela, ale aj zaberala. Ibaže na inom plukovníkovi.

  10. Bol tehotný.

Max Klinger (píše sa s jedným l) bol podľa mňa najväčším bojovníkom v celom seriáli. On sa bránil proti armádným predpisom tým najušľachtilejším spôsobom. Ostal človekom. Rovnako ako Hawkeye, BJ, Charles, Sidney a mnoho iných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vždy, keď mi je nejako smutno, alebo potrebujem trochu smiechu, pustím si Mash. Klinger má psychoterapeutické účinky. Tvorcovia vytvorili skvelú postavu. Dali mu šikovné ruky, obratnosť, smiech a obrovskú dávku ľudkosti. (Hlavne na konci vo svojom vzťahu k manželke.)

A ako som tak včera kráčal po Prahe, dostal som chuť na štipľavé párky, olúpať nejaké zemiaky a skríknuť: „Kto mi dal benzín do benzínu?“

PS: Zabudol som na to, že jeden diel bol aj Mojžiš. (Dokonca aj prikázania doniesol.)

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu