reklama

Pri hrobe Ladislava Peška

Hovorilo sa mu herec s tvárou anjela. Bol dobrák, človek, ktorý rozosmieval, jeho srdce bilo pre všetkých. Včera som sa túlal po Vyšehrade a dostal sa aj na Slavín. Trochu trvalo, kým som našiel jeho hrob, ale z úcty som mu chcel poďakovať. Veď kto by nemal rád Ladislava Peška?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)
Obrázok blogu

Keď sa mi v mysli vynorí jeho hlas, jeho herectvo, stále si spomeniem na primára Vrtišku, ktorý bol dobrák. Pamätám si ako „Tobě vždycky Karlíčku.“ Alebo ako on zistil o Štrosmajerovi tú hroznú chorobu.

Ale poďme pekne po poriadku. Raz som šiel s jednou blogerkou (http://lazurova.blog.sme.sk/) po Prešove a obaja sme si šli kúpiť lístok na vlak. Ešte som sa pobral do stánku a kúpil si film. „Škola, základ života.“ Tam bol geniálny, hneď som chcel byť študent, akým bol on. Mladý chlapec, ktorého hlas bol legendárny. „Čínska mučírna!“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď už píšem dnešný článok, spomenul som si aj na podobný film, ktorý všetci poznáte. Film podľa predlohy Jaroslava Žáka, „Cesta do hlubín študákovy duše.“ V ňom hrá študenta, ktorý je dobrák. Je potmehúd, to je pravda, toľko toho povystrájal, ale aké srdce mal. Spolu s Hrušinským tam tvoril legendu a nielen s ním.

V rýchlosti mi prebehol mysľou ešte jeden film. V ňom je nezabudnuteľný spolu s Milošom Kopeckým. „My si tykáme?“ Nato Pešek povie, „Já ti tykám.“ Veľmi dobrý film, ktorý trochu pracuje s komédiou francúzskeho klasika, Moliéra, „Já už budu hodnej dědečku.“

A čo film Adéla ještě nevečeřela? Alebo ako hral v Sanitke, stretol sa so sestrou a plakal. Alebo keď hral v rozprávkach? Vraj to bol rozprávkový deduško. Ale on takým bol aj v iných filmoch! Nebudem písať o filmoch, pokojne spomínajte, čím bol známy a nezabudnuteľný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škoda, že som ho nevidel v divadle. Musel byť famózny. Pamätám si ako som čítal Čapkovu Bílu Nemoc a niekde som sa dočítal o tej divadelnej hre a doktora Galéna hral Ladislav Pešek. Po pravde, nikoho iného si tam neviem ani predstaviť. (Musím sa dostať k filmu a porovnať to s Hugom Haasom)

Pre mňa bol Ladislav Pešek symbolom ľudskosti, vo filmoch ukazoval svoju osobnosť. Pri jeho hrobe som mal pocit, že som navštívil akého starého deduška, ktorý mi vo všetkom poradí a nenechá ma v štichu.

Na záver napíšem, čo si o ňom myslel Miloš Kopecký. „Mal herectvo v krvi.“

Zdroje obrázkov:

<http://img.osobnosti.cz/foto/ladislav-pesek/N72206-e0a11.jpg>[cit. 2008-08-18]

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.rozkvetlekonvalinky.estranky.cz/archiv/iobrazek/671> [cit. 2008-08-18]

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu