reklama

Večne spievajú lesy

Počas skúškového obdobia vždy príde nejaká kniha, ktorej sa nemôžem zbaviť. Potom si sadnem s kamarátom ku ohňu a veselo sa rozprávame o nej. Jestvuje mnoho spisovateľov, ale len dvaja sú pre mňa takí významní v skúškovom období. Karel Čapek a Trygve Gulbranssen.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (88)

Karel má vo mne nesmierny obdiv. Dokázal mi prebudiť srdce a počúvať stromy ich ušami. Jeho verný priateľ sa o ňom vyjadril, že iba citlivému človeku dokáže príroda otvoriť srdce. A to má s Gulbranssenom spoločné, stromy.

Dnes som sa dotrepal ktovie ako na Prosek. A tam som čítal od Gulbranssena výrok, že dobrí ľudia majú v sebe obrovskú silu. A potom som sa zatúlal tam na sever, kde sú čierne stromy a je to krajina škriatkov a víl.

Čo to znamená čítať Večne spievajú lesy? Bavili sme sa naposledy o tej knihe na blogerskom stretnutí. A tam sa mi páčila tá slovná forma, že je to generačný román. A vlastne ono s tou knihou je podobne ako s hrdinami tam. Rodičia vychovávajú deti a robia to tým spôsobom „na severe". Podobne je to aj so samotnou knihou. Dostávame sa k nej tým najkrajším spôsobom, akým môžeme. A nepoviem aký to je, veď každý vie ako to myslím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá kniha je ako stará platňa, dokonca s takým chrapľavým hlasom. Akoby sme boli vo voňavej čajovni a počúvali ten zvuk stromov. Sú knihy, v ktorých počuť zvuk vetra, šepot stromov. A táto je.

Je to drsná krajina, plná starých medveďov, tvrdých ľudských hláv, skoro ako stromy. A tie stromy sú všade. Sú čierne ako kone, na ktorých sedí Dag a to jeho dobrácke srdce. Ale vzhľadom na to, aké je to drsné, je v knihe mnoho nehy, obety, porozumenia, lásky a živého dobra. Som očarený krajinou severu a ich smolného dreva v kozube.

A je toho ešte mnoho, mnoho, mnoho...

Venujem mojej drahej Pat, ktorá ma nazvala posledným romantikom.

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu