reklama

Seminár z literatúry

V stredu som navštívil fakultu. Dôvodom bola prednáška, na ktorú sme šli z práce. Vkročil som na budovu filozofickej fakulty ako absolvent. Dnes je tomu dva roky, čo som absolventom filozofickej fakulty. Ďalší zo splnených snov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Predstavme si piatok poobede a čiernu oblohu. Kúsok od školy bola krčma, kde mali tie najlepšie medvedie labky a karamelové pivo. I stalo sa, že sme tam šli s profesorom a debatili o literatúre hodiny. Veruže sa nám nechcelo odísť domov.

V ten deň som sedel na seminári z literatúry a pozeral von oblokom. Tak trochu ma pošteklil pohľad na ňu. Uznávam, že to nebolo len občas. Jej hnedé vlasy s ňou niečo robili. A so mnou tiež.

Profesor nás ponúkol voňavou štrúdľou a pomletou kávou. Bavili sme sa o Červenej knihe rozprávok. Je tam príbeh o trpaslíkovi, ktorého chcel okabátiť boh Loki. (Schválne si preštudujte ten príbeh.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedela tam predo mnou, ja som si od nej požičiaval ceruzku. Vždy som si zabúdal veci. Čítali sme si ešte niektoré príbehy zo severskej ságy. Profesor nám vysvetľoval staré runy. Symbolika starých mýtov je vždy obrovská. Miloval som symboly a všetky veci s nimi späté. Viacmenej to milujem dodnes.

Keď sa mi nejaká baba páči, tak to robím hravým spôsobom. Povedať jej na rovinu, že je pekná a kedy spolu začneme randiť, mi vytráca celkovú poetickosť a symbolickosť na tom. Radšej sa túlam, spoznávam, ovoniavam, počúvam a hlavne sa predvádzam. No, akoby ste ma nepoznali.

Podobne to bolo s ňou. Mala najkrajšie šaty pod slnkom. Voňala ružami, chutila literatúrou a aj vďaka profesorovi som si uvedomil ako krásne znie meno Tinúviel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Poznáme niekoľko príbehov lásky z obdobia mytológie. Ktorý máte najradšej?“ opýtal sa profesor a usmial sa.

„Ja mám najradšej o Berenovi a Lúthien.“ sympatická brunetka sa usmiala a profesor sa trochu začervenal.

„To ale nie je mytológia.“ ozval sa skromne.

„Ale je. Prakticky toto je mytologický svet starého Albionu.“ to už by som ja hlesol.

„A čo kráľ Artuš a jeho okrúhly stôl?“ ozval sa ďalší spolužiak.

„Po pravde, musím vám niečo povedať. Keď Frodo došiel do Roklinky a začalo sa rozvíjať spoločenstvo, cítil som sa ako pri čítaní Okrúhleho stola. Akoby prišiel Artuš, stiahol z okrúhleho stola obrus a posadali by si. Mám pocit, že mi chýba Nimue.“ riekol som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Bolo by vhodné robiť niečo iné ako ma očumovať. Napríklad ísť do knižnice.“ ozvala sa uštipačne.

„Pôjdeš tam so mnou? Sám sa bojím.“ usmial som sa na ňu.

„Vždy ťa budem držať za ruku.“ rehotala sa pomaly.

„Ja zasa milujem Tristana a Izoldu.“ hlesla slečna odinakiaľ po chvíľke napätia, aby sme si uvedomili, o čom sa bavíme. Mala ohnivé vlasy.

„Ja tiež, ale až na ten nápoj lásky.“ riekol som.

„Na Berenovi a Lúthien cítim tú oddanosť a akúsi obetu.“ riekla hnedovlasá.

„Pri čom Tristan a Izolda je krásny príbeh, ale dopomáha tomu nápoj lásky. Merlin a Nimue, tam je to zasa o mágii.“ usmial som sa.

„A čo ďalšie príbehy o láske?“ opýtal sa profesor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O tom sme sa zasa nebavili, lebo sme šli preč.

Piatok sa pomaly blížil k večeru a my sme dobehli spolu do knižnice. Pršalo. Vzali sme si knihy a šli do cukrárne. Vonku lialo a ja som ochutnal jej kúsok pistáciovej zmrzliny.

Ja neviem prečo, ale cítim mokré seno po daždi a v ústach mám chuť po puse od dievčaťa, ktoré ma ponúklo zmrzlinou.

A čo vaše príbehy o láske a o nejakom zaujímavom seminári? Veselo sa podeľte. (Neostýchajte sa ani tu.)

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu