reklama

669

Priznám sa, že nerád píšem nekrológy, ale dnes potrebujem napísať zopár slov. Odišiel jeden z najväčších rytierov 20. storočia. Bol pre mňa najväčší chevalier, akých Albion stvoril.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Včera som šiel do práce vlakom. Keďže na Hlavním nádraží je jeho socha, kráčal som vôkol nej. Prešiel som kolo jeho sochy ako by sa nič nedialo. Ani som sa mu nepozdravil ako niekedy zvyknem.

A potom som sa to dozvedel. Samozrejme, že ma tá správa zasiahla.

Ťažko sa mi píše o ňom v minulom čase, ešte stále si neuvedomujem, že odišiel. Jeho skutky v nás budú obsiahnuté navždy.

Počas 2. svetovej vojny zachránil 669 židovských detí. Pretože to bolo nutné a potrebné. To boli jeho slová. V takom hroznom období vykonal taký veľký skutok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno, urobil veľkú vec, koľko ľudských životov a rastúcich generácii zachránil? Prišlo mu to ako úplne normálna vec. Niečo, čo považoval za správne a potrebné. Dodal studenému svetu zničeného tak veľa lásky.

Myslím, že okrem detí mu patrí obrovská vďaka nás všetkých. Pre nás má obrovskú myšlienku, ktorú rozviedol Robert Fulghum v jednej svojej poviedke. Robiť dobro a nič za to nechcieť a to je to najdôležitejšie.

Odpočívaj v pokoji, sir Nicholas. Pozdrav Přemka Pittera, Fredyho Hirscha, Oscara Schindlera a hlavne svoju manželku.

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu