reklama

Maškaráda: chrchli, chrchli

Nie je to len obyčajné divadlo. Ide o kultúrny chrám mesta, ktoré si vyzlečie svoj oblek a vezme si masku. Také je košické divadlo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je to divadlo histórie stojace v meste a každý si ho všimne. Pokiaľ je Hlavná ulica akýmsi plesom alebo tancovačkou, budova divadla je dámou, ktorá si oblečie tajomné čierne šaty.

Po dlhšom čase som navštívil svoje milované mesto. Opäť som kráčal po Hlavnej ulici, pil pivo Amber z Košíc v Hostinci a dostal som pažravú chuť na Gofry. Nikde na svete nechutia Gofry tak dobre ako v Košiciach. K Hostincu len jednu malú drobnosť. Uvarte pivo Sándor Márai, to by bola pre podnik pocta, pretože on tam rád chodieval a pre nejdného obyvateľa mesta je táto osobnosť neznáma.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Večer sme išli do divadla na divadelnú hru Maškaráda. Pokiaľ máte radi svet Terryho Pratchetta, určite neoľutujete.

Predstavte si, že postavy a tvory Zemeplochy začnú hrať operu! A nie je to len taká obyčajná opera! (Milovníci Pratchettovej fantasy už tušia, o ktorú operu pôjde.)

K opere patrí divadlo a divadelná hra ukazuje všetky činnosti, ktoré sa v divadle odohrávajú. Je tam niekto, kto operu vedie, niekto, kto sa stará o účty (teda skôr nestará), herci, speváci a podarený svet Zemeplochy.

Okrem všelijakých skúšok spevu, hry, spolupráce s hercami (či prídu alebo neprídu) si občas do opery nájde cestu nejaký tvor Zemeplochy. Smial som, keď si Pratchettove čarodejnice kúpili lóžu, ktorej sa bálo celé divadlo. (Nielen Pratchettovský svet si príde na svoje a zistí, ktorú operu má Pratchett na mysli.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skrátka a dobre, Fantóm opery, ktorého sa každý bojí sa zrazu začne báť. Čarodejnice sa rozhodli pozerať sa na divadelné predstavenie z jeho miesta.

Prezradím aj to, že občas i Smrť má v opere svoju prácu. Vidieť Pratchettovho Smrťa v maske Fantóma opery je mimoriadne zábavné.

Dej ma strhol a musel som bojovať s bránicou. Rehotal som sa a presne to som potreboval. Pokiaľ máte nedostatok absurdity, spontánnosti a prekvapenia, je to pre vás. Vygradovalo to na konci, keď sa dostal priestor aj k citoslovciam. Spomeňte si na mňa pri citoslovci: chrchli, chrchli.

Bolo to nádherné divadelné predstavenie s obrovskou dávkou humoru. Ono to bolo tak trochu rozprávkové, trochu fantasy a hlavne s duchom divadla. Veľmi dobre sa po divadle spalo. Myslel som na Zemeplochu a na kopec knižniek, ktoré ma od Terryho Pratchetta ešte čakajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete, čo mi to divadelné predstavenie pripomína? Ako nejaká debata o knihách s ľuďmi a vy si začnete zapisovať do bloku, ktoré knihy si chcete prečítať. Tu takisto. Celé Košice cestou z divadla voňali knihami Terryho Pratchetta. Mnoho mladých ľudí si vymieňalo svoje poznatky a tipy na knihy skvelého britského spisovateľa.

Košické divadlo sa opäť raz pochlapilo a ukázalo mi príjemnú rozprávku do postele. Po divadle som mal chuť na Gofry, kakao a teplú posteľ. Bez toho do Zemeplochy v Košiciach ani nepôjdem.

PS: Keď pôjdete po meste, spomeňte si aj na divadelnú kvapku krvi.

PPS: http://www.starekosice.sk/divadlo-kosice.php 

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu