reklama

Malostranský Genius loci

Bolo poobedie pred Martinom a ja som sa stretol s Palim na pive. Bavili sme sa o futbale a rehnili sa na vtipoch o futbalistoch, ktoré ani nebolo treba dokončovať. Cestou na pivo som sa zoznámil s malostranským Geniom loci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ako som šiel na pivo, pobral som sa do vydavateľstva pre knihu. Tento rok ma chytili knihy o športe a teším sa z príbehov, ktoré majú futbalové kluby a hráči. (Obzvlášť ten pražský s klokanom vo svojom znaku.)

Došiel som do vydavateľstva a zazvonil som. Voňalo to ako v Nekonečnom príbehu alebo v antikvariáte v Banskej Štiavnici. Pani sa na mňa usmiala, dala mi do ruky knihu o zelenom klube a ja som zaplatil. Usmiali sme sa na seba a ja som zavrel vráta za sebou. (Chcel som napísať kapuru, ale v tom kontexte by to vyzeralo dosť smiešne.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dvere sa otvorili a milá pani mi hovorí. „Počkajte, ešte niečo pre vás mám. Keď už je zajtra toho svätého Martina.“

Darovala mi knihu, ktorú napísal Eduard Bass. Poďakoval som a ešte s úžasom som povedal jeho meno. Zavrel som už dvere vydavateľstva a šiel na pivo.

Keď som kráčal po Malej strane, chytili ma podobné pocity ako pred 9.rokmi. Myslel som na Karla Čapka ako s bratom odchádza z redakcie. Ako asi žili a ako chodievali z redakcie Lidových novín na pivo? Obaja bratia Josef a Karel Čapkovci, Karel Poláček a šéfredaktor Eduard Bass. Bol to veľmi príjemný pocit.

Niekto ma pošteklil po ramene. Bol to malostranký Genius loci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja vážne neviem, prečo som po toľkých rokoch na nich myslel. Možno to bolo knihou od Eduarda Bassa, možno električkami na Malej strane. Snáď aj milý darček. Každopádne, keď som kráčal po Malej strane, vyčaril sa mi opäť zvedavý úsmev. Úsmev, keď sa mi niečo vydarí alebo voľačo pekné objavím. Písal som bakalársku prácu o novinárskom umení Karla Čapka a počas písania záverečnej práce som sa usmieval dosť často.

PS: eshop vydavateľstva: http://www.eshop.arsci.cz/

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu