reklama

Sprievodca Košicami IV

Košická Hlavná ulica je nádherná cesta plná slnka, úsmevov, hanblivých sukieň a zvedavých chlapčenských očí. (Aj mojich.) Spievajúca fontána, pár smejúcich sa ľudí po šenkoch a najkrajšie malé obchody na svete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Poďme si spraviť ďalšieho košického sprievodcu. Ja viem, sľúbil som vám pivo, ale dnes sa zatúlajme na Hlavnú ulicu. Kde sa stretneme? Dargov? Pri tom levovi, ktorý strieka vodu zos gamby.

Dargov ako obchodný dom je veľmi magický. Tým, že som chlap, mám k nakupovaniu vášnivý vzťah. Toľko pocitov, emócií a vášní! Čím je však Dargov špecifický? Kedysi dávno tam boli lahôdky, kde mali parížsky šalát, tresku, údenú rybu, chrumkavé rožky a nejakú lepkavú malinovku. Staré, klasické lahôdky v Dargove, to bola daň za nakupovanie. Mňa tam kŕmili preto, aby som nerumázgal a tí ostatní si kupovali sladkosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poďme ďalej Hlavnou ulicou dolu. Je tam nádherná kaviareň, Kávy sveta. Je to ideálne miesto, keď vonku sneží. Mne zasnežené Košice pripomínajú nejakú zimnú rozprávku. Sedíte v tej kaviarni pri obraze Sándora Máraiho. Zahrejete sa kávou a nejakou dobrotou k nej.

Viete čo! Vystrojte voľajakú lotrovinu! Prejdite Hlavnú ulicu krížom krážom v tej najväčšej snehovej metelici! Kabát budete mať od snehu a stehná si nebudete cítiť, pretože zamrzli. Vtedy navštívte Kávy sveta, odložte si kabát, spravte si radosť a ešte, keď máte zarosené okuliare ako ja, začnite spomínať a rozprávať o svojich huncútstvach. Alebo si otvorte knihu Sándora Máraiho a začnite čítať. O tých časoch, keď ľudia ešte bývali na Hlavnej a šmýkali sa po ľade. (Mimochodom, ja som sa chcel raz šmýkať po ľade v spievajúcej fontáne. Ale našla ma pani učiteľka dejepisu a nadávala mi.) Veru, Kávy sveta. Vôňa kávy a škoricový úsmev spomienok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hlavná ulica má akýsi odkaz a symboliku starých Košíc. Je pôvabná, ide o sviatočnú udalosť. Kávy sveta majú atmosféru klobúkov, očistenia si topánok pred dverami a tých najkrajších úsmevov na svete. Pokiaľ hľadáte kaviareň, kde sa zastaví čas a prečítate si noviny, choďte tam! (Len tak, mimochodom, do tej kaviarne sa hodí táto melódia.)

Poďme však ďalej. Vezmem vás do parku plného bielych lavičiek a ticha. Viete, kde sa nachádza erb mesta? Presne na začiatku toho parku. Len tam choďte a seďte po tichu. Je to ideálne miesto na čítanie knihy, ale nesmie to byť hocičo. Keď sa idú čítať knihy do parku, vtedy sa idú čítať romány. Silný príbeh, kde si beriete hlavných hrdinov do postele a premýšľate nad nimi. Dajte nejaký tip! Ja si tam vezmem cintorín neprečítaných kníh! Cez ten park sa dostanem do Barcelony a navštívim aj ja to pohrebisko neprečítaných kníh. Knihy majú príbehy. Nielen to, čo sa v nich píše, ale aj ako sa predávajú, aké majú životy, koľko ďalších príbehov inšpirovali a podobne. Pravdaže aj to, keď si chlapec prečíta nejakú knihu, ktorú mu odporučí dievča, čo sa mu kedysi páčilo. A táto kniha to je!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechajme však príbeh Martina ako si číta knihu a poďme ešte inde. Viete, čo je na Hlavnej ulici? Nie, nebudem tu písať o dievčatách, úsmevoch, o tom, ako sa autor tohto blogu červená, ale voľačo inakšie.

Ja mám Hlavnú ulicu v hlave zapísanú ako miesto, kde sa stretávali ľudia z okolitých dedín a sídlisk. Neexistuje prechádzka po Hlavnej ulici, aby ste niekoho nestretli. Vždy stretnete a usmejete sa na ľudí, ktorých milujete. Idete po ulici, stretnete niekoho, koho radi vidíte a poviete si, „však skočme na jedno.“

A viete čo, poďme na jedno! Nebude to na Hlavnej ulici, ale voľakde v uličke. Čo by ste si dali? Ja staroprešovskú dvanástku. Poďte do Red nose pubu! Je to oproti Gymnáziu sv. Tomáša Akvinského. Blízko ateliéru Ľudovíta Čordáka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Majú tam aj medový Bakalář.

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu