reklama

Dievčatko so zápalkami a staré príbehy

Vždy je to les, jeho tajmostvá a staré príbehy. Staré príbehy, ktoré hovoria o tom, prečo sa každý piatok o piatej poobede otočí starý mlyn. Duchárske príbehy a povesti, ktoré chutia ako teplá polievka v jesenný deň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tých lesov po svete je nekonečno. Staré dobové príbehy sa rozprávajú dodnes pri vôni smolného dreva. Staré, suché drevo, ktoré sa hodí do pece, dymí sa z komína, ponúkajú sa pagáče a čaj. Čaj je úžasný nápoj určený pre takéto popoludnie. Prišiel október. Čas, ktorý je na toto stvorený.

Predstavujem si starý dom, ktorý som navštívil ešte v detstve. Voňal po lipovom čaji a syrovom koláči. Priznám sa, že si doň zájdem na nejakú dobrotu a starý príbeh.

Upršaný piatok, keď človek príde z práce. Odložím si veci a dostanem chuť na bryndzovú pomázanku. Návšteva má prísť až o nejaké dve hodiny. Vajíčka, syr a slaninu pre nich pripravujem. Odrežem obrovský kus chleba. Ako hovorieval môj spolužiak na strednej škole, drevorubačska porcia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čaj sa luhuje a zájdem po med, aby sa mohla návšteva oblizovať. Zrazu predo mnou stojí ona. Má novú sukňu, pery sa jej usmiali na moju novú košeľu. Farebná, kvietkovaná sukňa jej ladí k vlasom. Vonia nádherne. Pri jej vlasoch občas zabudnem, že existuje realita a zodpovednosť.

Prichystáme sa na návštevu, hádame sa o knižkách. Hučí do mňa, či som sa oženil s antikvariátom alebo s ňou. (pozn. autora. Ja skutočne nemám doma mnoho kníh.)

Od mala milujem jesenný dážď, keď som dnu. Ak nerátam ženské, zvedavé oči a hanblivý úsmev, sedieť vo vlaku, popíjať čaj a pozerať sa von oknom ako prší, je jeden z najkrajších pohľadov na svete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz sa takisto pozeráme ako prší. Zvedavé chlapčenské oči sa občas zamotajú inam. Dokonca ani ona sa netvári prekvapene. Viac sa šteklí perami akoby mala nejaké pripomienky. Sama dobre vie, že by jej aj tak nepomohli.

„Vieš, pri vôni lipového čaju a miernej uštipačnosti tvojich očí, by som ti rada niečo povedala.“ prezradí nenápadne a vytiahne zápalky.

„Zápalky? Však tie kupujem ja tebe, aby si nezamrzla. Si predsa dievčatko so zápalkami.“ hovorím.

„A ty si chlapec so zápalkami. Vieš, ty si strašná ozruta. Keď prší, dáždnik si necháš doma a vôbec ma nepočúvaš. Tak tu máš aspoň zápalky, aby si nezamrzol, keď ti je zima.“ povedala a darovala mi zápalky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prišla návšteva, plná úsmevov radosti a lásky. Ponúknu sa čajom a losujeme. Kto si vyberie najmenšiu kartu, musí rozprávať nejaký starý príbeh.

O čom im poviem? O chlapcovi, ktorý sa hrával na starom mlyne a stretol strašidlo. To strašidlo bolo starým duchom a s našim hrdinom sa stali veľkí kamaráti. Ale o tom príbehy inokedy.

Napíšte mi nejakú duchársku príhodu a dajte si čaj. (Len nie skorocelový.)

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu