reklama

Charizmatický Steve McQueen

Uvidel som ho vo filme Sedem statočných. Kto by si nepamätal na hlášku „zatím dobrý“ od pištoľníka, čo nechce pracovať v obchode. Usmievavý a charizmatický Steve McQueen.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Ako chlapec som miloval Sedem statočných a ten film som si pozrel vždy v inom veku. Dedinčanov rabuje mocný Calvera. Prirodzene, že film vykradá japonský príbeh o tom, keď dedinu prišlo zachrániť Sedem samurajov a vraj nemá takú hodnotu.

Malý chlapec, ktorý sa narodil rok po hospodárskej kríze, to vôbec nemal ľahké. Jeho detstvo bolo kruté. Matka ho dala Domova pre problémových chlapcov, potom sa s ňou stretol a zacítil u nej alkhol. Povráva sa, že cestoval z Kalifornie do New Yorku z 50.timi dolármi cez celú Ameriku. Keď som si toto o ňom vypočul, prišla mi na um otázka. A neboli také aj jeho filmy?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aké sú filmy tohto rebela s modrými očami, neposlušným úsmevom a dobrým srdcom? Film Sliz z roku 1958 som nevidel, moje zoznámenie s ním začalo vo westerne. Veď ktorému chlapcovi sa nepáčil film Sedem statočných? Môj hrdina tam síce rúbe drevo a má vetrom ošľahanú tvár, ale Steve Mcqueen tam zahral nezabudnuteľnú úlohu.

Hneď na začiatku ako si nabíja pušku, upravuje si klobúk. Potom tá scéna v salóne, kde Yulovi Brynnerovi ukáže dva prsty. Originálne sú jeho príhody o chlapíkoch. „So far so good“ pozná celý svet a takisto si určite spomeniete na tú scénku o chlapíkovi, ktorý si sadol do kaktusu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som bol starší a trošku som začal rozumieť, čo je v živote dôležité, pochopil som aj tie jeho slová na konci filmu. Tá záverečna reč Steva McQueena a Yula Brynnera vytvára z filmu úplne iné vnímanie spomínaného westernu.

Po Siedmych statočných som sa dostal k filmu, ktorý je z druhej svetovej vojny. Je to film Veľký útek a vo filme hrali samé herecké legendy. Charles Bronson, James Coburn, James Garner, James Donald a známejší hlavne kvôli Profesionálom, Gordon Jackson. Steve McQueen ako drzý kapitán Hilts. Ten príbeh má stiahol, prial som im všetkým, aby sa im podarilo utiecť. Okrem toho, že je to vojenský film, tento film má pre mňa akýsi symbol Ameriky. Baseball, Deň nezávislosti a vynaliezavosť Hendleyho. Pochopiteľne, keď som videl tento film a videl, že v titulkách hrá Steve McQueen, veľmi ma to potešilo. Najviac sa mi páčilo ako sa „staral“ o škótskeho dôstojníka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koniec filmu a Steve McQueen sa vracia do svojej cely. Nepodarilo sa mu ujsť, ale tak som v tom čase som ešte nevedel, že Stevenovi McQueenovi sa podarí ujsť, ale museli sme si počkať na trochu iný film.

Steve McQueen hral aj v romantickom filme, kde mu partnerku hrala usmievavá, hnedooká Natalie Wood. Klasický príbeh, kde obaja majú milostné dobrodružstvo a slečna otehotnie. Lenže v tom filme hrajú oni dvaja. Na nich oboch som miloval to, že občas nemuseli rozprávať a všetko vyjadrili pohľadmi a očami.

Film Útek z roku 1972 som nevidel, ale videl som Motýľa. Strašne neľudské podmienky, úteky z väzenia, horúce bahno plné hmyzu. Zavrú ho na samotku, potom ho mučia a on si v sebe uchová ľudskú tvár. V tomto filme sa úplne zosype, ku konci má už sivé vlasy a sotva chodí. Nielen Steve McQueen je v tomto filme skvelý. Dustin Hoffman tam vytvoril úžasnú postavu. Obaja nemysleli na nič iné ako na útek. No a keď sa už všetko skončilo a nebolo cesty späť, opäť sa stretli tam na tom ostrove. Najdojemnejšie bolo asi to lúčenie predtým, keď Steve McQueen skočil do mora. Mimochodom, toto nebolo nijak „nasimulované“, ani tam neskákal žiaden kaskadér. Na konci filmu skočil z útesu naozaj Steve McQueen.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo jeho ďalšie filmy? Tá úžasná naháňačka vo filme Bullitov prípad? Vo filme tiež ukázal to svoje, protestovať, zložiť telefón šéfovi a riešiť si prípad po svojom. A čo Ibsenov Nepriateľ ľudu? Na neho ako na doktora Stockmanna som bol veľmi zvedavý hlavne kvôli Ibsenovi.

Steve McQueen je pre mňa herec, ktorý sa menil od filmu k filmu. Od pištoľníka s klobúkom sa z neho stali filmové postavy, ktoré mi toho mnoho dali Aký film s ním mám najradšej? Roky to bol Veľký útek, ale teraz neviem. Schválne som tu nespomenul film Nevada Smith, kde sa mi tá jeho postava páči asi najviac. Čo vy? Napíšte mi svoje pocity z filmov, kde hral.

P.S.:Pozrite si dokument o ňom, je v češtine: https://www.youtube.com/watch?v=ExyVinPiVKs&t=4s&fbclid=IwAR3Lt-WMZTGx-ohD7oz0DVsacImDwrdlYomudDp5qremNXNPFMJoqlZpEwU

Obrázok: http://www.stars-portraits.com/img/portraits/stars/s/steve-mcqueen/steve-mcqueen-5-by-cohiba[205826].jpg

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu