reklama

Drahý Jon

Jon Paul Gilhooley, bratranec Stevena Gerrara, ktorý bol na tom zápase pred 30. rokmi Dnes je to presne 30 rokov od tragédie v Hillsborough. Jonovi som venoval pár riadkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Drahý Jon,

30 rokov v živote človeka je vek, kedy som si niečo uvedomil. To, že ešte som mladý, ale aj to, že je už všeličo za mnou. 30 rokov od nejakej udalosti je doba, kedy to ešte stále bolí, krváca a človek bojuje s otázkou, to už je vážne 30 rokov?

Futbal má bohužiaľ aj krvavú históriu a štadión Hillsborough je toho dôkazom. Písal sa dátum 15. apríl 1989 a hral sa FA Cup. Všade o tom človek číta ako o čísle 96, ale obetí toho dňa je oveľa viac. 96 ľudí umrelo a jeden ďalší bojoval so svojim svedomím. Daroval alebo predal niekomu lístok, lebo sa nemohol dostaťna zápas. Potom to nemohol vydržať a zabil sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže všetci vy, 96.ti alebo 97.mi ľudia ste mali rodiny. Pre nich to bola tragédia.

Jon,

viem, že ma nepoznáš. Koniec koncov, sme od seba vzdialení niekoľko stovák kilometrov. Škoda, že sme nikdy neboli spolužiaci. Viem si to živo predstaviť. Chodili by sme spolu do školskej jedálne, kamarátili by sme sa a isto si aj vymieňali lístky na futbal. Veď o čom je kamarátska futbalová odovzdanosť? Stáť v tom vetre, ktorý by nám najradšej odtrhol hlavu a pozerať sa na futbal? Ach, Jon ako rád by som s Tebou šiel smerom hore po tej ulici, až by sme došli na náš milovaný Angield. Po futbale by sme sa ukryli a zjedli horúcu polievku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keby sme boli starší, isto by sme chodili očumovať dievčatá do Stanleyho parku a spýtali sa ich tú najzákladnejšiu otázku. „Červená alebo modrá?“ Potom by sme ich vzali na futbal a spoločne si tam vykričali hlasivky.

Vieš Jon,

možno to nevieš, ale nebol to Tvoj bratranec, ktorý ma k Liverpoolu dostal. Bol to iný Steve, ale Tvoj bratranec ma naučil ako chutí vášeň liverpoolského fanúšika. Ty si ho pamätáš ako malého hastroša, čo hrával s kamarátmi na ulici. Keď sa lopta zakotúľala do žihľavy, Steven do nej kopol a jeho noha sa zapichla do hrdzavých vidiel. Vďaka Bohu, že sa mu nestalo nič vážne. Futbal by prišiel o jedného z najväčších futbalistov svojej doby. Veľmi si vážim Tvojho bratranca a vo futbale bol pre mňa najlepším hráčom svojej generácie. Okrem toho, že vedel strieľať oboma nohami, bol citlivý, vášnivý a pre spoluhráčov ten najlepší kapitán. Pri všetkej skromnosti, vieš si predstaviť lepšieho kapitána ako jeho?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škoda Jon, že sme nechodievali na jeho zápasy. Fandili by sme mu, tešili sa na jeho debut a ty by si mohol skríknuť, „To je môj bratranec!“. Potom by sme si spomenuli na to ako pár rokov dozadu s nami Steven kradol v miestnom papierníctve. Veď poznáš tú príhodu, keď si mladý Steven Gerrard šiel kúpiť pastelky. Ibaže peniaze minul s kamarátmi zjedli v nejakom fastfoode. Potom šli kradnúť do papierníctva a Stevena chytili. Bál sa toho, aby sa to nedozvedel Steve Heighway.

Vieš, Jon, ja som mal to šťastie, že som ho videl futbalovo vyrástať. Keď nastupoval proti Blackburnu, bol takým mladým uchom. Večne behal za tou loptou a keď sa k lopte dostal, prihrával. Ak je niečo, čo som sa od neho naučil, tak sú to prihrávky. Časom sa z neho stal chlapík s pušným prachom na nohe. Keď on vystrelil, bolo to nádherné. Vždy sa usmieval a žil tým futbalom. No a dnes je rok 2019 a mladý Steven Gerrard je legendou Liveproolu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To je to, čo som na ňom vždy miloval. Bol to veľký futbalista, ale vždy si uchovával status normálneho človeka. Musím povedať, že bez neho by to nebol ten Liverpool, ktorý tak milujem.

Tak ja už budem končiť Jon, vzerá to, že opäť otvorím Stevenovu biografiu a niečo si prečítam. Už ho poznám lepšie a je mi bližší. Odpočívaj v pokoji, môj malý priateľ.

YNWA

Drahý Steven,

nebudem tu písať čo všetko pre mňa ako pre liverpoolského fanúšika znamenáš. Je mi ľúto, že v tento deň prežívaš každoročnú agóniu za to všetko, čo sa stalo. Ako som už písal Jonovi, 30 rokov je veľmi málo na to, aby to prestalo krvácať. Viem aj to, že vždy, keď prídeš na Anfield, spomenieš si na tragédiu v Hillsborough.

Rodina je v živote každého človeka najdôležitejšia. Steven, ty si ma naučil, že McManaman ma nedostal len do futbalového klubu, ktorého som sa stal fanúšikom. Liverpool je pre fanúšikov po celom svete futbalová rodina. Ty sám si ukázal, že patríš do rodiny, o ktorú sa starali Bob Paisley a Bill Shankly.

Škoda, že som sa s Jonom nepoznal. Určite by sme boli kamaráti a prepašoval by lístky, aby som ťa videl hrať. Dokonca, keby sme išli kradnúť pastelky, vzal by som si to na seba.

Opatruj sa, veľký futbalista,

YNWA

s láskou,

Martin

Venované 30. výročiu tragédie v Hillsborough.

PS: https://i.ytimg.com/vi/Slz7VROmtO8/maxresdefault.jpg

PPS: Outside the Shankly gates…..https://www.youtube.com/watch?v=tLmufHcOZbk

Blog: http://liverpoolsongs.blogspot.com/

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu