reklama

Chlieb s masťou a cibuľou

Bol som sa prejsť po okolí. Ako to tak býva, zatúlal som sa. Vlastne som sa aj stratil, ale nechcelo sa mi vyťahovať GPS. Celkom sa mi to páčilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Všade okolo mňa stromy, a tak som sa vybral po cestičke, ktorá bola pri nich. Dostal som sa do dediny, názov nie je dôležitý. Pomaličky som sa pozeral z kopca, kde je kostol, cintorín a krčma. To som ešte netušil, že ma niekto očumuje. Dedinská, zatúlaná mačka sa na mňa pozerala. Chvíľu sme na seba hľadeli, ona prišla trochu bližšie. Oňuchala mi tenisky, hodila po mne pohľad a ušla.

Ako som tak kráčal k zastávke SAD, mačka ma dobehla. Keď som zastal, zastala aj ona. Povedal by som. Tvárila sa, že si ma nevšíma, ale viem, že mačky sú snáď najviac zvedavé zvery na svete. Pozrel som sa za seba, ale dala mi pocítiť, že ju otravujem. Umývala sa, jasne mi dala najavo, že má dôležitejšie činnosti na práci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cítil som ju za sebou a, keď som sa dlhšie nepozrel za seba, zamňaukala. Z jedného domu vybehlo dievča. Skoro ju zrazilo auto, ale s veľkou radosťou utekala ku svojej mačke. To bolo lásky. Mačka sa v momente prestala umývať a neuveriteľne priadla.

„Kde si zasa bola?“ hrešila ju majiteľka, ale mačka jej odovzdávala svoju lásku. Preto jej bolo odpustené všetko.

S mačkou sme na seba chvíľku hľadeli, zoznámil som sa s dievčaťom. Dozvedel som sa, že ten malý anckrist jedného dňa ušiel z domu na výlet. Dva dni ju nikto nevedel nájsť a nakoniec sa mačka našla. Vraj vďaka mne.

„Nechcem byť dospelá,“ prezradila mi. Mačka veselo zamňaukala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Prečo?“ bol som zvedavý.

Mačka sa umývala, občas sa na nás pozrela.

„Dospelí sú nudní. Vôbec sa nevedia tešiť, tisíckrát o jednej veci rozprávajú a najmä chcú zaujať. Neustále sa porovnávajú a každému chcú ukázať koľko toho majú,“ prezradila mi.

Potom mi rozprávala, že ich mačka najradšej spí v práčke. Čas od času chodí do kurníku, ale ich sliepky sú s ňou kamošky. Keď jej oco pozerá futbal, mačka skáče po obrazovke a chce zožrať rozhodcov. Takisto majú nerozbitné gule na vianočnom stromčeku, pretože raz počas štedrej večere sa mačka rozhodla byť ozdobou vianočného stromčeku.

Ja som jej rozrával, ako som strávil noc s jednou mačkou. O štvrtej ráno si na mňa sadla, priadla a chcela sa hrať. Hrať na to, že Martinov nos je myš a prečo by si nezapoľovala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Každopádne, tá mačka ma naplnila toľkou láskou, radosťou a smiechom. Párkrát ma zobudila svojim mňaukaním preto, aby sa presvedčila, že žijem,“ zaspomínal som si.

„Tento malý tvor, keď bola mačiatkom, z ničoho nič chytila moju nohu a nepustila ma. Keď som sa pohla, jej sa to dotklo a urazene šla preč. Pokiaľ som však hodila na podlahu nejakú jej hračku, už sme boli najlepšie kamošky,“ smiala sa.

No, a tak som sa pobral na autobus, mačka medzitým zaspala niekde v tráve.

„Keď vyrastiem, nechcem byť dospelá,“ povedala hlasno

„Veď to nemusíš. Vezmi si túto mačku. Je dospelá, tvári sa vznešene. Ale skús pred ňu postaviť šnúrku alebo papierovú tašku. Vtedy sa v nej odohrá to malé mačiatko,“ usmial som sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podal som jej ruku a povedal, že musím ísť.

„Čo budeš dnes večerať? Chutí ti chlieb s masťou a cibuľou?“ opýtala sa.

Tak som si kúpil lístok, sadol si k oknu a usmial sa. Chlieb s masťou, sedenie pri okne, túlanie sa po okolí a vôňa stromov. Niektoré veci vo mne stále ostanú. Vždy bude vo mne malý chlapec. Ono sa to nezmení a myslím, že ani nechcem.

Hravosť, zvedavosť, radosť z objavovania a geniálny chlieb s masťou, cibuľou! Bol to veľmi pekný deň.

PS: Blog venujem svojej kamarátke Katke, ktorú s nesmiernou láskou hrozne rád provokujem a píšem jej o 9.tej večer, že mám chuť na škvarky, husacinu alebo na krkovičku s kapustou.

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu