reklama

Lipový čaj

Bol som v lese a strašne zmokol. Otvorili sa dvere domova, zapálil som sviečku, osprchoval sa a zalial si lipový čaj. Vždy si spomeniem na jeden príbeh, ktorý mi vonia medovou vôňou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Malý chlapec sa stratil v lese a už sa stmievalo. Bál sa divých zverov, duchov, ale aj akéhokoľvek divného zvuku. Do toho začalo pršať a malý hastroš sa neskrýval pod stromy, lebo sa bál bleskov. Preto zmokol a bola mu strašná zima. Našťastie z dlhej prechádzky išiel chlapík, ktorý si chlapca všimol.

Zobral ho so sebou, spýtal sa ho, odkiaľ je, čo robí tak neskoro v lese a odviedol ho domov. Manželka ho už čakala, počkala, kým si odloží premočený kabát. Dala mu pusu a on jej ukázal, akú ratolesť našiel v lese.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žena sa o chlapca postarala, dala mu teplej polievky, prezliekla do starej košele svojho muža. Chlapec sa ohrieval pri teple domova. Ustlali mu vo veľkej posteli a tá izba voňala niečím medovým. Ponúkli mu napiť sa lipového čaju a on snáď nič lepšie nikdy nepil. Zavolal domov, že je v poriadku. Vysvetlil, že sa ho ujali milí ľudia, povedal, že príde domov. (A sľúbil, že bude dobrý.)

Zaspal vo veľkej posteli a na sebe mal obrovskú košeľu. Vonku pršalo, ale tá vôňa lipového čaju mu dodala pocit tepla a ochrany. Vtedy si hovoril, že takto chce žiť, keď bude veľký. Keď pôjde spať, bude mať pocit, že má prázdniny. No, a tak si predstavoval, že je námorník a plaví sa po oceáne. Z toho zaspal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ráno vstal, poprosil si lipový čaj a sedel v kuchyni. Najradšej mal, keď sa čaj lúhoval a šiel z neho dym. Vstal aj chlap, čo ho zachránil a všetci traja raňajkovali praženicu s cibuľou, slaninou a hubami.

„Keď som bol ešte veľmi mladý, strašne som zmokol v lese. Popri tom fučalo v lese a ja som sa dostal domov. Úplne mokrý, uzimený a hladný. Mamka mi dala lipového čaju, okúpal som sa v horúcej vode a spal do rána. Lipový čaj je silný liek. Keď budeš starší, nájdi si takú frajerku, s ktorou budeš zbierať lipu,“ lišiacky sa na neho usmial.

Malý chlapec prišiel domov, povedal, čo zažil a poprosil mamku, aby šla kúpiť lipový čaj. Nepil ho stále, ale s mierou. S bylinkami sa predsa nemá preháňať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lipový čaj miluje dodnes. Keď ide na jar alebo na jeseň na prechádzku po lese a vietor silnejšie zafučí, teší sa na lipový čaj.

Podobne ako malý chlapec aj ja rád chodím do lesa. Najradšej mám, keď si uvarím lipový čaj ešte pred prechádzkou. Po nej prídem domov a odmení ma tá nádherná vôňa lipy. Idem si urobiť!

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu