reklama

Všetko najlepšie, pán profesor!

K čomu by nám bol jazyk, ak by sme prostredníctvom neho nedokázali vytvárať príbehy? (J.R.R.Tolkien) Pán profesor, počkajte ma, prosím u Skákajúceho poníka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Milý pán profesor, 

dovoľte mi, aby som vám poprial k vašim narodeninám. Je to už niekoľko rokov, kedy sa snáď všetci milovníci vášho diela stretávajú a oslavujú tento deň. Naučili ste nás milovať svet tajomných postáv a svetov.

Keď som bol ešte mladší, čítal som si príbeh o Fáfnirovi, Sigurdovi a hlavne o tom prsteni. Vášnivo som si čítal nádherné príbehy plné akejsi mágie. Potom som síce dostal škaredú známku z dejepisu, lebo som nevedel nič. Ale tá láska a vášeň k príbehom bola silnejšia. (A je silnejšia dodnes.) 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veď aj vy ste nás naučili, že príbehy plnej mágie vytvárajú národy. Z príbehu sa stane mýtus, ktorý pretrvá. No a takto som si ja vždy v hlave slovo mytológia. 

Časom som sa dostal k vášmu dielu a celého si ma podmanilo. Okrem drakov, trpaslíkov, elfov, ste vytvorili niečo silnejšie. Niečo, čo tu príbehy nemali. Jednoduché, a predsa silné. Do literárneho sveta vstúpili hobiti. 

Tak, ako som čítal príbehy severskej mytológie s neskutočnou láskou, tak som čítal Hobita. Tešil som sa na knihu a spoločne putoval s Bilbom.

Podmanili si ma aj ďalšie knihy. Viete, pán profesor, Vaše knihy sú pre mňa akoby som sa dostal do nejakého starého archívu a čítal si, spoznával váš svet. Veľkým pokladom je aj List od Nimrala a všetky tie ďalšie nádherné príbehy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pán profesor, okrem svojho nádherného diela ste dokázali niečo veľmi cenné. Na svete žije obrovské množstvo ľudí, ktorých spája láska ku knihám J.R.R.Tolkiena. 

Tolkien vytvoril v literatúre úplne nový žáner a ja som veľmi rád, že som sa stal súčasťou a milovníkom spomínaného žánru.


Pripíjam si teda na vaše zdravie, počkajte ma u Skákajúceho poníka. Budem vás hľadať tam, kde sedí Mr. Underhill. Snáď tam ešte čapujú pinty.

PS: Ten rok 1892 bol naozaj skvelý!

Obrázok: https://static.wikia.nocookie.net/childrensbooks/images/6/68/J.R.R.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/340?cb=20200130040612

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu