reklama

Knihy, ktoré ovplyvnili dejiny

Nie je to obyčajný knižný sprievodca. Kniha obsahuje oveľa viac než len obyčajné faktografické údaje od Egyptskej knihy mŕtvych po Annu Frankovú a ďalej. Aké sú Knihy, ktoré ovplyvnili dejiny?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Priznám sa, že som sa na knihu tešil. Na vysokej škole som mal predmet o distribúcií knihy, ale nepoznal som podobnú príručku, ako je práve spomínané dielo a veľmi mi to chýbalo. Ide o vynikajúcu encyklopédiu knihy, ktorá vie navnadiť na mnohé diela obsiahnuté v nej. Každá kniha má hodnotu svojej doby. Umenie vojny, Božská komédia, Shakespearov vplyv na divadlo a literatúru, ale aj významné diela učencov, akými boli Galileo Galilei, Isaac Newton alebo Albert Einstein. Každá kniha má nádhernú ilustráciu, ktorá človeka naláka ešte viac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Knihu som si čítal pred spaním a postupne som odhaľoval nové a nové tajomstvá. Iste, mnohé diela som poznal (Don Quijote, Kronika rodu Pickwickovcov, bratia Grimmovci, apod.), ale vedel som si pri tom oddýchnuť a mnohému sa priučiť. Napríklad, že Alica v krajina zázrakov bola písaná pre dievča, ktoré sa skutočne volala Alica. Došiel som aj ku knihám, o ktorých síce viem, ale bližšie som sa s nimi nezoznámil. Za zmienku stoja dve, ktoré chcem si chcem aj prečítať: Chalúpka strýčka Toma alebo Čarodejník z krajiny Oz.

Vynikajúce je spracovanie odbornej literatúry. Avicenna, Newton, Linné, Einstein, všetko je vysvetlené populárno-náučným spôsobom. Veľmi dobre sa čítalo o matematických zákonoch, ale aj o slovníku angličtiny od Samuela Johnsona alebo o práve Thomasa Painea. Čitateľ pochopí o čom sú odborné diela bez nejakej hlbšej znalosti fyziky, astronómie alebo práva. Veľmi sa mi páčila aj časť o Karlovi Baedekerovi. Od jeho doby snáď inak ani turistickým sprievodcom nepovieme, ako práve jeho menom. V diele sa objavuje život a dielo Francúza, ktorého svet pozná pod menom Louis Braille a je to spracované veľmi dobre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dielo Knihy, ktoré ovplyvnili dejiny pôsobí ako knihovník, ktorý vie, kedy máme chuť na bratov Grimmovcov, kedy na nejaký román z 19. storočia alebo si len popozerať The Birds of America. Pri čítaní knihy som si kládol otázku: Ktoré knihy ovplyvnili moje dejiny?

Pevne verím, že dielo sa stane vhodnou pomôckou pre mnohých ľudí, ktorí by chceli čítať, ale nevedia, do čoho sa pustiť. Alebo aj predmetom mnohých posedení pri knihách. Skúste si ju prelistovať, hľadať svoju obľúbenú knihu a usmiať sa tak, ako sa bežne usmievate na Malého princa, Annu Frankovú alebo iných obľúbencov. Určite nájdete mnoho nových zážitkov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pár odkazov, kde knihu kúpiť:

martinus: https://www.martinus.sk/?uItem=843261&z=81XMBP&utm_source=z%3D81XMBP&utm_medium=url&utm_campaign=partner

artforum: https://www.artforum.sk/katalog/151614/knihy-ktore-ovplyvnili-dejiny

beletry: https://www.beletry.sk/historia/177749-knihy-ktore-ovplyvnili-dejiny-9788055176642.html

ikniha: https://www.ikniha.sk/kniha/knihy-ktore-ovplyvnili-dejiny/

bux: https://www.bux.sk/knihy/449485-knihy-ktore-ovplyvnili-dejiny.html

Bibliografický odkaz: Knihy, ktoré ovplyvnili dejiny. Bratislava : Ikar, 256 s. ISBN 978-80-551-7664-2


 


 

Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu