reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

reklama

Malý princ

Léon Werth

Martin Šuraba

Léon Werth

„Stávaš sa navždy zodpovedným za to, čo si si k sebe pripútal.“ (Antoine de Saint-Exupéry, Malý princ.)

  • 24. feb 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 639x
  • 4
Prečo mám rád Saint-Exupéryho?

Martin Šuraba

Prečo mám rád Saint-Exupéryho?

Myslím si, že každý z nás počúva v poslednom čase vetu typu, „Ale veď je to o živote.“ A zoberiem tu knihu do ruky, alebo pozriem si ten film a nič o živote tam nenájdem. Nepíšem tento článok, aby som moralizoval. Rád by som sa trošku zamyslel nad takými knihami, ktoré skutočne o živote prezrádzajú. Sú knihy, ktoré svojou jednoduchosťou, jemnosťou a nenáročnosťou sú poetické, filozofické, krásne a nesmrteľné. Práve v nich je ten život. A také knihy písal aj francúzsky pilot, A.Saint-Exupéry.

  • 29. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 796x
  • 176
Jiří Plachý, legenda Karlovho mosta

Martin Šuraba

Jiří Plachý, legenda Karlovho mosta

V Klementine(budova Národní knihovny) stojí socha akéhosi muža. Má klobúk a pre mnohých je symbolom študentstva. On je akýmsi duchom Českej národnej knižnice, teda aspoň pre mňa. Ide o človeka, ktorý sa stal legendou Prahy počas tridsaťročnej vojny. Jiří Plachý (1606-1664).

  • 13. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 477x
  • 50
Kde sa narodil Malý princ?

Martin Šuraba

Kde sa narodil Malý princ?

Minule som si hľadal zopár kníh na seminárnu prácu o Orwellovej 1984ke. Túlal som sa v OPACu našej univerzitnej knižnice. Počas túlania ma niečo zaujalo, otec Malého princa. Vybral som si knihu, ktorá sa volá Saint-Exupéry Archanděl a spisovatel.

  • 28. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 314x
  • 28
S Exupérym v noci

Martin Šuraba

S Exupérym v noci

Je neuveriteľné koľko ľudskosti majú knihy. Zvlášť od spisovateľa, ktorý je symbolom humanity, lásky a ľudskosti. Exupéry by ľudskosť našiel aj v hlinenej soške. Prečítal som si ďalšiu knižku, Nočný let.

  • 7. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 719x
  • 46
reklama
Aký je názov Malého Princa v perzskom jazyku?

Martin Šuraba

Aký je názov Malého Princa v perzskom jazyku?

Milujem knihy, iný to svet. Sadnem si na posteľ, pohladím obálku a som raz na bojisku, raz kdesi v tajomnom lese. Čas plynie pomaly, rýchlo. Hrdina sa stihne narodiť, prežiť lásku na celý život a zomrieť. A to všetko niekedy aj za pár hodín. Posteľ sa nezmení, akurát ja mám nového kamaráta. Alebo hrdina stroskotá v púšti a príde k nemu neznámy hlas a pošušká, „Nakresli mi ovečku.“ Alebo tam bolo, „Nakresli mi barančeka?“ Jeden preklad hovorí tak, druhý onak.

  • 28. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 414x
  • 40
Exupéryho Zem ľudí

Martin Šuraba

Exupéryho Zem ľudí

V sobotu som sa zatúlal do knižnice. Prechádzal som sa medzi regálmi, pozdravil prečítané knihy. Žmurkla na mňa Otčenášková Ester ako to len ona vie a Peter Karvaš so svojou Antigonou mi mávali. Prešiel som ďalej a spoza regálu na mňa žmurkol francúzsky autor, otec Malého princa. Dlho som neváhal a vzal si Zem ľudí. Kniha, ktorú som si po niekoľkých stranách zamiloval.

  • 16. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 815x
  • 22
Tá najkrajšia filozofická rozprávka

Martin Šuraba

Tá najkrajšia filozofická rozprávka

Čo robí spisovateľa spisovateľom? Je to jeho popularita, jeho umenie zaujať, peniaze, ktoré získa? Ale nie. Peniaze mu po smrti sú platné na viete čo. Spisovateľ prejavuje svoje umenie vtedy, keď ho pozná svet aj po smrti. Do tejto kategórie patrí mnoho ľudí. Ľudia, ktorí sa zasvätili celým životom literatúre. Včera som nad jednou knihou takého spisovateľa sedel. Kniha, ktorú milujú deti, hoci je určená dospelým. Kniha, ktorú pozná celý svet. Veď určite ste čítali Malého Princa, alebo nie?

  • 19. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 627x
  • 15
reklama
SkryťZatvoriť reklamu