reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Šuraba

Martin Šuraba

Bloger 
  • Počet článkov:  654
  •  | 
  • Páči sa:  231x

Prebíjaný fiškál ;) Zoznam autorových rubrík:  Malý princČeskí herciSúkromnéNezaradenéknižný svetturistický blogDievčatko so zápalkamibehanie

reklama

Českí herci

Nórske buchty

Martin Šuraba

Nórske buchty

Učili sme sa o ňom, že napísal nórsku hymnu a že sa nás zastal kvôli udalostiam v Černovej. Škoda, že som sa už vtedy nezatúlal do jeho viet a necítil ako chutia nórske buchty, lebo presne taký je. Bjrnstjerne Bjrnson.

  • 14. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 445x
  • 56
Nedeľa a Jan Werich

Martin Šuraba

Nedeľa a Jan Werich

Vonku je sychravo, človeku sa nikam nechce. Mám chuť spraviť si čaj, zajesť perník a pozrieť rozrpávku. Ale nie hocakú.

  • 7. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 225x
  • 34
Potulky starou Prahou

Martin Šuraba

Potulky starou Prahou

„Život lidskej je tak složitej, že život člověka je proti tomu úplnej hadr.“ (Jaroslav Hašek)

  • 4. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 863x
  • 28
Havelka, Moučka, Ryšánek a niečo málo o strednej škole

Martin Šuraba

Havelka, Moučka, Ryšánek a niečo málo o strednej škole

„„Havelka... Moučka... Ryšánek... pojďte se mnou,“ ozval se ředitelův hlas, vysílený rozrušením.“ (Jan Drda- Vyšší princíp)

  • 17. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 324x
  • 14
Vlasta Burian a Sparta Praha

Martin Šuraba

Vlasta Burian a Sparta Praha

Volali ho kráľ komikov. Vyvádzal zaujímavé kúsky, z ktorých sa smejeme dodnes. Neučil sa poriadne scenáre, preto bol majster v improvizovaní. Vlasta Burian a jeho filmy. Sú pre mňa nesmrteľné ako on sám. Stále si budem pamätať na jeho Ondoňa; na jeho jedenie, kde strčil pol kurčaťa do chleba. Smejem sa, len čo si naň spomeniem. Myslím, že by sme ho mohli charakterizovať slovami ako figliar, fiškus, potmehúd, nezbedník a šibal. Mal krásne oči. Ktovie ako nimi hľadel na svet. Ale čo jeho kariéra vo futbalovom drese Sparty Praha?

  • 31. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 722x
  • 28
reklama
Ktorého českého herca máte radi?

Martin Šuraba

Ktorého českého herca máte radi?

Ak by som si mal zobrať niečo na opustený ostrov, určite nejaký český film. Problém je však v tom, ktorý? Takisto je veľkou, nerozlúštenou hádankou, ktorého herca najviac obdivujem. Čo vy? Vedeli by ste si vybrať obľúbeného, českého herca?

  • 19. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 633x
  • 214
Pri hrobe V+W

Martin Šuraba

Pri hrobe V+W

Keď sa povie kamarátstvo, keď sa povie herecká dvojica, dá sa myslieť na kadekoho. Ja osobne myslím na dvoch usmievavých pánov, ktorí boli priatelia. Stál som pri ich hrobe a povedal si názov jednej knižky. „Když se řekne Werich a když se řekne Voskovec“. No a tak sa pýtam, čím sú pre nás Voskovec s Werichom? V+W?

  • 26. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 752x
  • 34
Pri hrobe Josefa Kemra

Martin Šuraba

Pri hrobe Josefa Kemra

Herectvo mal v krvi, bol celý život rovnaký. Či hral vo Švejkovi, alebo v Chalupároch. Mal magickú moc, vedel ma rozosmiať. Jeho hlas, ten by spoznal každý, tiež sa nezmenil. Bol veľkým kamarátom s Hrušinským. Mám rád jeho filmy, mám rád jeho láskavý humor. Pri jeho hrobe som dnes stál. Trochu ma mrzelo, že už nie je medzi nami. Ďakujem mu za každý film, v ktorom ma obohatil, ďakujem Josefovi Kemrovi.

  • 21. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 227x
  • 70
Pri hrobe Ladislava Peška

Martin Šuraba

Pri hrobe Ladislava Peška

Hovorilo sa mu herec s tvárou anjela. Bol dobrák, človek, ktorý rozosmieval, jeho srdce bilo pre všetkých. Včera som sa túlal po Vyšehrade a dostal sa aj na Slavín. Trochu trvalo, kým som našiel jeho hrob, ale z úcty som mu chcel poďakovať. Veď kto by nemal rád Ladislava Peška?

  • 18. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 693x
  • 37
Pri hrobe Františka Smolíka

Martin Šuraba

Pri hrobe Františka Smolíka

Minulý týždeň za mnou, do Prahy, prišiel kamarát a obaja sme sa rozhodli, že pôjdeme pozrieť na hrob Jirka Schelingera a vzdať mu úctu. Popri ňom sme navštívili aj Menšíka, Hrušinského a Voskovca s Werichom. Keď už behám po Prahe, je mi cťou navštíviť hroby ľudí, ktorí ma akosi poznačili. Ľudí, ktorých si vážim a obdivujem. Jeden z nich je aj František Smolík.

  • 26. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 446x
  • 26
reklama
SkryťZatvoriť reklamu